Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Underskattat

Publicerad 2010-08-29 11:20:30 i Hälsa,

Jag har blivit frälst. Nåja, nästan i alla fall. Varför är det ingen som har berättat för mig om det här med morgonpromenader? Kvällspromenader i solnedgången i all ära, men det här! Imorse gick jag upp vid 8, drog på mig gympadojorna och tog en 45-minuters rask promenad. Tröttheten förbyttes snabbt i vakenhet när jag kom ut i morgonljuset. Lite småkyligt var det, men solen sken redan starkt och luften var frisk. Sånär som på ett par hundrastare var det ingen annan än jag som befann mig i spåret. Tyst, fridfullt och behagligt (nej, jag är ingen människohatare, men ni förstår väl vad jag menar?).

Väl hemma kändes duschen uppskattad, och nu kommer det bästa; det måste vara bland den härligaste känslan av alla att se dagen gry medan du käkar en god frukost, samtidigt som du är nyduschad, pigg och lagom trött i musklerna. Som pånyttfödd! Detta mina vänner är ett konsept jag tänker fortsätta använda mig av. De som kallar mig för självplågare (syftat på att gå upp tidigt och göra något ansträngande); nej det resonemanget biter inte. Ta hand om din kropp! 

Resten av dagen ska ägnas åt att göra pbl-uppgiften, som troligtvis också kommer ta hela dagen. Vi ska läsa om omvårdnadsteoretiker och kort sammanfatta deras teorier. Det låter nog inte som en big deal, men litteraturen består av 1) en bok på engelsk som 2) rymmer ca 20-30 sidor per teoretiker. Jag skulle kunna hitta alternativa källor, men latheten i mig gör att jag avstår. Jag har ju faktiskt en hel bok koncentrerat till just det jag behöver veta. Coffee, please!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela