Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Jobbigt läge

Publicerad 2010-12-17 14:39:02 i Plugg,

Nu så här dagen innan statistik-tentan vore det smidigt om alla bitar faller på plats och man fattar vad det är man sysslar med. I mitt fall kände jag för drygt en timme sedan att det gick åt det hållet. Nu har jag börjat tvivla. Det som stör mig är när jag jämför lärarens problemlösning med bokens. 1) Läraren har använt annan matematisk formel, även om den är snarlik. 2) Lärarens formel är förvirrande och felaktig!

Har därför bestämt mig för att lita till boken. Om jag får fel på tentan kan jag alltid hänvisa till boken, men att säga till läraren "Men du sa på förleäsningen att man gör så här..." är inte hållbart. "Nej så har jag inte sagt" kan svaret bli.

Förutom detta känns det okej inför tentan. Jag blir nervös om jag känner mig kolugn och börjar tänka "Det kommer nog gå bra", och jag blir nervös över att vara nervös p.g.a. att jag inte riktigt har hundraprocentig koll. Det faktum att jag är nervös brukar göra att jag fokuserar bättre, så jag låter mig helt enkelt vara nervös :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela