Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Minnen från förr

Publicerad 2010-07-02 12:59:09 i Allmänt,

Gårdagen spenderades med S. Käkade piggelin och snackade minnen från tiden i grundskolan, vilka tider haha! Bland annat hade vi i högstadiet en lärare i hemkunskap/syslöjd, som favoriserade klasskompisen M. "Min lilla höna" blev M:s smeknamn av den Psykotiska Surkärringen. På hemkunskapen hände det att hon flippade ur totalt, och skrek, högt och gällt,  åt en annan klasskompis "Kan du inte räkna din idiot!?!" när dennes muffins blev misslyckade. En annan gång skulle vi göra hamburgare.

"Blanda ner en matsked salt i köttfärsen."

?

Vi var 12 år, utan vidare matvett i skallen, och gjorde som hon sa. Ner med saltet, krydda, steka, klart, smaka. En utskällning väntade för oss alla. Att ALLA hamburgare smakade saltkar verkade inte bekomma henne, HON hade ju inte gjort fel...

En annan lustig filur var läraren i naturkunskap. "Hej mina små gullefjun!" sa han alltid när lektionen började. Spännande biologiexperiment (dissekering av hjärta och öga var bara för ballt i den åldern!) och underhållande lektioner bidrog till att lektionerna blev gymt intressanta. 

Jag och S började också snacka om vilken typ av mat vi skulle ta med oss till en öde ö. Förrätt, varmrätt, efterrätt & dryck. Själv skulle min meny se ut som denna:
Förrätt: grillad chevréost på bruschetta, ovanpå en sallad toppad med en vinegrette.
Varmrätt: tortellini fylld med ricottaost.
Efterrätt: tiramisu.
Dryck: päroncider.

Vad skulle du ta med dig?

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela