Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Tillbaka till verkligheten

Publicerad 2010-07-25 18:29:04 i Allmänt,

Då så, då var man tillbaka i the real life. Under de senaste veckorna har jag levt utan tv och internet, och mobilen har jag låtit vila så när som på ett par sms. Skönt, det känns ibland som att alla elektronikprylar invarderar mitt liv och tar över. Mina aktiviteter har istället bestått i att besöka Köpenhamn (VARFÖR har jag aldrig varit där tidigare?), läsa goa böcker (är fastklistrad vid Mari Ljungstedts deckare som värsta groupien vid Håkan Hellström) och äta gott.

Idag är det söndag. Vädret är inget att hurra för, men gick ändå en timmes-promenad och käkade falafel med bulgur till lunch, gotti gott. Jag har också satt igång med det obligatoriska pluggandet inför omtentan i augusti. EKG, truncus pulmonalis och hjärtcykeln är en del av den hög med anteckningar som jag har pluggat hittills. Nu väntar kärlens uppbyggnad. Kom och ta mig någon annanstans! Kärlens uppbyggnad? Måste vara bland det mest ointressanta i hela läroboken...

Ha! En intressant notering; tittade just ut genom fönstret och såg att grannens ekar är röda, löven dvs.
Sådär riktigt höst-röd-orange som de bara blir i typ oktober. Hilarious.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela