Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Nothing to do is everything to do

Publicerad 2010-06-23 13:14:52 i Allmänt,

Är så fruktansvärt rastlös just nu. Skulle kunna åka till Ica Maxi och gå runt, bara för att göra NÅGONTING. Solen skiner, det är varmt, och här sitter jag. Blicken vandrar hela tiden ut mot fönstret och de solbelysta björkarna utanför. Kom ut din latmask! Men det finns två sidor av detta; problem 1 är inte att jag inte kan gå ut, utan att jag helt enkelt inte gör det. Att sitta i trädgårn med något läskande och läsa låter ju härligt och avkopplande, MEN (problem 2) avkoppling är precis vad jag har fått, i mängder, de senaste veckorna. Jag vill bort från denna lilla förort, håla, tillhåll. Men allting stannar just där, vid tanken. Busskortet har gått ut, pengarna på kontot tar slut så fort de kommer in, kompisarna jobbar, pappa jobbar och mamma är förkyld. Snyggt utgångsläge, Rebecca. Därför slutar det nog med att jag ändå sätter mig i solstolen med den där drinken och läser eller solar.

Kommentarer

Postat av: sandra

Publicerad 2010-06-23 22:14:34

Woop woop! imorrn är det min sista dag på jobbet, sen har jag semester!! VI MÅSTE TRÄFFAS!!! det var ju aslänge sen!! ska vi träffas efter midsommar?, på lördag får vi ju hem vår kattunge, kom över då? kramar :D

Postat av: Dr Never

Publicerad 2010-06-23 22:45:36

Förstår precis vad du menar, har samma upplevelse just nu... Det är som en inneboende tröghet i mig!

Postat av: Syrrastudenten

Publicerad 2010-06-24 10:19:48

Sandra: vet inte ännu om jag kan på lördag, funkar din mobil nu? Annars kan vi ju höras vi fredriks mobil. Kattungen ja, gissa om ni kommer få ett antal besök av mig den närmaste tiden... :P



Dr Never: ja, vad gör man? Tycker att vi ger Tröghet en fet spark i ändan, tiden är inne för nya upplevelser!

Postat av: SANDRA

Publicerad 2010-06-24 12:14:33

min mobil är lite knasig fortfarande, men ring till freddes så ser vi hur de blir!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela