Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Nedräkning

Publicerad 2010-05-23 09:53:16 i Allmänt,

Uuuuh, nu är det:
- 13 dagar kvar till sluttentan,
- 18 dagar kvar till sista skoldagen och
- 19 dagar kvar till min tonsillectomi. Fram tills nyligen har jag inte funderat så mycket på den, men inatt hade jag en mardröm; jag inte hade fastat innan som jag skulle, var sen till inläggning och hade glömt att bunkra upp med nyponsoppa och glass hemma i kylen/frysen. Syrrorna blängde ilsket på mig och stressen vällde fram.
Dumma mig. Jag har läst alldeles för många historier på nätet om hur ont man har, att smärtisen inte hjälper och att nätterna är hemska... Haha, en rolig kommentar dock var någon som hade skrivit: "Asså... lymfkörtlarna är väl inte så himla bra att ta bort?? De hjälper ju till med att rena blodet och så, såklart att man mår dåligt efteråt." :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela