Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Framtidstankar

Publicerad 2010-05-15 10:36:11 i Allmänt,

Området jag bor i är ett hyffsat lugnt villakvarter i en förort. Här bor många barnfamiljer, en bit bort finns en sjö med badbrygga och det är inte långt till närmaste galleria. Dagis, grundskola och gymnasium ligger alla inom 500 meters avstånd från mitt hem, kommunikationer likaså. Man skulle kunna säga att jag har det bra.

Därför känns det vemodigt att tänka på dagen jag flyttar hemifrån. Att hitta en lägenhet till rimligt pris är inte det lättaste, och ibland tänker jag på hur det kommer att bli för mig. Jag vill stanna kvar i kommunen jag bor i nu, har t.o.m sett ut huset med de nybyggda bostadsrätterna till mitt drömboende. Nära till pendeltåg, ica, bank, vårdcentral, ja allt. Haha, t.o.m mitt extraknäck på hemtjänsten blir min granne :)
Min plan är att flytta hemifrån när jag är klar med min utbildning, dvs. om 2,5 år. Därefter följer ett par år på akuten/op innan jag rör mig vidare till ambulansyrket. Jag hoppas innerligt att min utstakade plan inte går i kras, tycker jag har en helt perfekt planering :)  

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela