Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Plugg

Publicerad 2010-05-07 20:10:13 i Allmänt,

Oj så segt det går just nu. Sitter med en hemtenta i sociologi som ska in på måndag. Uppgiften går ut på att:
1. Beskriva ett sociologiskt fenomen
2. Beskriva tre sociologiska teorier
3. Diskutera det sociologiska fenomenet utifrån de tre perspektiven
4. Argumentera för vilket perspektiv man anser passar bäst in på fenomenet

Nu har jag suttit med uppgiften jag vet inte hur länge, och blir bara mer och mer lack på att allting ska vara så avancerat och "fint". "Korrekt vetenskapligt formulerat språk"... "korrekt formalia"... "referera enligt Harvardsystemet"... "uppgiften får inte innehålla eget tyck och tänk utan ska vara välgrundad"... Ovanpå denna har vi också en psykologiuppgift som är ungefär lika omfattande.
För att inte tala om betygsmålen: "... kunna identifiera och urskilja människans mångdimensionella komplexitet i relation till hennes psykologiska och sociala natur." What? Är det jag som är korkad?

OK. Shape up. Nu gäller det, sista rycket så slipper jag sitta hela helgen också.
Seså, börja på diskussionen nu.
"Vad går på tv ikväll...?"
NU!
"Jag ser dammråttor under fåtöljen."
Klockan tickar...
"Jag VILL inte!"
Du får ett klistermärke när du är klar?

Kommentarer

Postat av: B

Publicerad 2010-05-07 22:02:13

Hej! Ser att du läser till sjuksköterska, skoj! Vart läser du? och vilken T? Ha d gott!

Postat av: Sjuksköterskestudent

Publicerad 2010-05-08 09:24:12

Hej! Kul att du hittat hit! Jag läser första terminen på en skola i någon av Sveriges storstäder, vill inte säga mer än så :) pluggar du också till syrra?

Postat av: B

Publicerad 2010-05-08 10:23:30

Okej..sedär! Läser också första terminen. Vi andvänder också PBL, vilket jag trivs! Snart sommarlov =)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela