Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Shake your booty

Publicerad 2010-11-17 14:43:04 i Hälsa,

Igår var jag på ett pass afrikansk dans, det var kul! Lätta, svepande men samtidgigt rytmiska rörelser där man kunde göra lite som man ville ibland (till skillnad från zumban där du måste följa koreografin för att inte se tokig ut). Mycket vicka på höfterna och stampa med fötterna. Ledaren var också bra, gav tydliga instruktioner och visade hur man skulle göra. Detta blir en favorit :)

Idag har jag tränat kateterisering, puls och blodtryck inför provet på fredag. Det gick bra, känns som att jag kan de praktiska delarna men behöver träna på teorin.

Nu blir det en power-nap, därefter gymmet och ett core-pass.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela