Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Status: Downhill

Publicerad 2010-11-18 18:33:06 i Plugg,

Idag var jag i skolan 13-17 för att diskutera hemtentan med min omvårdnadshandledningsgrupp + lärare (dvs. vi gav konstruktiv kritik på varandras arbeten). Eftermiddagar i skolan är ingen favorit hos mig, föredrar att börja tidigt så att man också får sluta tidigt.

Status: Trög och småont i huvudet.
Orsak: Stress p.g.a att hinna med tåget hem samt sedvanlig tentaångest (ej allvarlig). Studenten har upptäckt att kortet till kommunala färdmedel går ut om två dagar. Nytt kort är ej beställt.
Risk: Att studenten snart blir på dåligt humör.
Behov: Studenten har ett uttalat behov av att varva ner.
Åtgärd: En varm dusch följt av vila i soffan. Stressen bör försvinna genom att studenten läser på inför morgondagens examinationer.

Önska mig lycka till...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela