Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Ny på gymmet

Publicerad 2010-10-03 10:58:27 i Hälsa,

Jaha, då var jag med gymkort. Det känns helt underbart, har längtat efter det så länge vilket har resulterat i en rastlöshet utan dess like (som i sin tur gått ut över mina föräldrar). Så nu ska här pumpas muskler och tränas kondis.
Igår var jag på det första passet; body pump. Ryktet sa att det ska vara väldigt jobbigt, vilket passar mig utmärkt. När jag tränar vill jag träna explosivt och efteråt vara slut likt en urkramad disktrasa - vilket jag också kände mig som igår klockan 11. Passet höll på i 55 minuter, jag var körd efter tio. TIO minuter. Herregud. Det var knäböj, utfall, armhävningar, lyfta vikter och skivstänger upp ovanför huvudet och en form av sit-ups där benen ska upp i luften 90 grader. Efter halva passet gick jag över salen för att hämta en lättare vikt, och märkte att benen "gungade" över golvet likt gelésnören, märklig känsla. Idag sitter träningsvärken i ordentligt, ska jag sätta mig ner krävs ett fast handtag kring en närliggande bänk eller liknande. Men jag tänker inte klaga, värken är ju mitt bevis på att träningen har gett resultat.  
Resten av lördagen gick jag en shoppingrunda med S och E, som avlsutades med en film hemma hos S. Mycket trevligt, händer alltför sällan!

Idag måste, måste jag skriva min inlärningsplan som jag ska ta med mig till VFU:n som börjar imorn. Klockan tio ska jag vara på plats och möta upp min handledare. Have a nice day!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela