Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Lite om mig

Publicerad 2010-09-19 19:10:10 i Allmänt,

Här kommer lite kort och gott om mig:

Vilken svordom använder du mest?
"Tusan", "Skit". Blir illa till mods när andra svär så försöker att inte vara likadan själv.

Vilken tid är din väckarklocka inställd på? Oj, det varierar. Jobbar jag blir det 06.30 om jag börjar 8, skolan börjar oftast 9 så då ringer klockan 07.30.

Var köper du dina matvaror ifrån? Päronen handlar :)

Skulle du hellre ta bilden än vara med på bilden? Hm... Maybe.

Om du vann på lotto, vad är det första du skulle köpa? Gymkort! Här har ni en fattig kyrkråtta som annars kör promenader för att hålla mig i någolunda form.

Har någon berättat en hemlighet för dig den här veckan? Nope.

När var senast någon stötte på dig? Ha, en kollega på jobbet idag sa att jag är snygg. Jag tycker inte om honom (han har svårt att ta ett nej = big NO NO).

Vad åt du till middag senast? Makaroner med köttfärssås. 

Kan du vissla? Nej.

Tittade du på tecknat när du var liten? Bumbibjörnarna! Om och om och om igen. Min absoluta tröstfilm efter ett läskigt läkarbesök var Robin Hood.

Äger du några popband t-shirts? Eh nej, det var ett tag sen...

När flög du senast? December 2009 till Kanarieöarna.

Pratar du några andra språk? Engelska. Läste spanska i gymnasiet, men har glömt en hel del.

Har du gråtit offentligt? Ja, en gång tror jag. Om inte alla hysteriska gråtanfall som 5-åring räknas.

Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Förra sommaren var jag i Bulgarien och gjorde en henna-tatuering på skuldran. Tyckte det blev ganska bra och funderar på om jag skulle skaffa en liten tiger. Men befinnermig fortfarande i funderande-stadiet.

Vad har du med dig in på bion? Popcorn eller något annat random.

Vad har du för väder? Växlande molnighet, typ 15 grader.

Vilket var ditt favoritämne på gymnasiet? Biologi. Fysik var också ganska kul trots att det var svårt, mycket tack vare en grym fysiklärare.

När sov du senast på golvet? I somras hyrde vi en stuga i Skåne, då när det var såååå varmt. De ytte-pytte-små sovrummen blev stekheta, så vi la ut alla madrasser på vardagsrumsgolvet och sov där istället.

Vilken är din favoritdrink? Mojjito. Frisk och fräsch.

Gillar du din boendesituation? Ja, definitivt. Det är väldigt skönt att slippa lån mitt uppe i studierna.

Hur många timmar måste du sova för att kunna fungera? Jag har alltid varit kräsen med sömn, blir annars lätt grinig och trött. 8-9 timmar per natt vill jag gärna få.

Är dina dagar fullbokade och stressiga? Nej, inte just nu men det varierar en hel del. I slutet av första terminen kändes det som att jag satt med näsan i böckerna 24/7.

Hamnade du ofta i trubbel för att prata under lektionerna? Nej jag är så tyst och snäll så.

Hur gammal blir du nästa födelsedag? 22 bast.

Tror du på liv på andra planeter? Det har ju spekulerats en del kring vatten på Mars, jag vet inte vad jag ska tro. Men det vore ju urhäftigt om det är så.

Vad säger du till dig själv när allt känns svårt? "Det blir bra, det blir bra, det blir bra..." Det som inte dödar dig stärker dig.

Skulle du någonsin hoppa fallskärm? Nja. Tänk OM den inte löser ut? Eller om man hamnar i en vindby och blåser till Norge?

Tycker du om att krama folk? Ja om det är någon jag tycker om.

Äger du en digitalkamera? Nej.

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? Ha, en gång frågade en äldre herre på banken "Är det du som är Sonja Aldén?"

Stör det dig om någon säger att dem ska ringa men inte gör det? Ja, i alla fall när jag har bett att personen ska ringa.  

Får du dåligt samvete efter du ätit kött? Nix.

Är du mörkrädd? Lite. Jag tycker INTE om att vara ensam på nedervåningen när det är mörkt ute.

Tre saker du alltid har med dig? Plåster, mobil, nycklar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela