Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

VFU

Publicerad 2010-09-21 18:18:09 i Sjuksköterska,

Jag har äntligen fått reda på min praktikplats, den ligger inne i stan. Det känns helt okej, jag hade kunnat hamna ännu längre bort, men... Lärarna sa att platserna skulle placeras så strategiskt som möjligt, dvs. så nära hemmet som möjligt så att vi slipper åka långt. Kruxet är nu att en klasskompis som bor i stadsdelen där min praktikplats är, har fått en plats söder om stan - 10 minter från där jag bor. Det känns som att man vill vara så rättvis som möjligt och därför placerar oss så att alla har lika långt att åka, även om det för de flesta innebär att man får åka längre än vad som behövs. Jag har mejlat VFU-ansvarig och väntar med spänning på en förklaring. 

Update: VFU-ansvarig ringde och förklarade att hon var lite vimsig när hon gjorde placeringarna. Jag har bytt med min klasskompis, så nu är allt i sin ordning. Skönt. Nu kanske jag t.o.m kan cykla dit!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela