Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Relaxa

Publicerad 2011-04-17 19:22:56 i Allmänt,

Jaha, då var tentorna klara för ett tag framöver. I tisdags och onsdags hade vi två heldagar på sjukhuset om katastrofmedicin. Glad och nyfiken satte jag mig tillsammans med mina kursare föreläsningssalen - och först av allt fick vi veta att tentan (som jag ägnade en hel dag åt eftersom vi ju var tvugna att få 97 rätt av 121 för att bli godkända) inte kommer att samlas in och rättas. Den var enbart ett medel för att vi skulle vara pålästa till föreläsningarna. Jaa, katastroftenta i dess rätta bemärkelse! Jag blev ordentligt pissed off, och satte mig istället med mina plugganteckningar inför provet, medan föreläsaren i snigelfart berättade om uppsamlingsplats, tjänsteman i beredskap och PKL-grupp. Kan tillägga att dag två fortsatte i samma tempo. En timme (!) var rolig, då fick vi leka patient medan en ambulans-syrra visade hur man gör spinal immobilisering. Vi fick pyssla med nackkrage, spine-board och "packning", madrasss fylld av korn som man pumpar luften ur så att
madrassen blir hård och personen som ligger i den inte kan röra sig.

Tentorna i lördags då (klinisk medicin och läkemedelsräkning)? Jo, det gick helt ok. Det kändes bra i alla fall, men statistiken talar för slarvfel så jag förväntar mig nada tills jag har fått resultatet.
Idag har jag mått likt en ordentlig "dagen efter" med sprängande huvudvärk och enorm trötthet. Kurerar mig med some coffee och en och annan panodil. Imorgon väntar intro i skolan för den nya kursen, sen på tisdag är första praktikdagen på ortopedavdelningen. Tjoho!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela