Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Fail nr 2

Publicerad 2011-02-16 16:18:01 i Plugg,

Tänkte på lördag förmiddag att jag skulle fräscha upp minnet bara liiiiite inför tentan. Not a good idea. Fick fullständigt hjärnsläpp och kunde bara inte förstå vad frågorna innebar och hur de skulle lösas. Kallsvetten kröp fram, men jag motade bort den med motivationen att det gick ju såååå bra för bara ett par dagar sedan. Framme vid skolan började däremot tårarna rinna när tentaångesten dök fram. Måste ha alla rätt. Måste ha alla rätt. Varför gick det så trögt i förmiddags? Jag kan inte det här! Panik. På tentan var det 7 frågor, och kolan i skallen var ett faktum när jag fick anstränga mig till det yttersta för att ens förstå hur många mg som går på 1 gram.

Omtentan sker 12 mars (samtidigt som jag har tentan i farmakologi, smidigt!), så det är bara att ladda om och försöka igen. Ska hämta ut tentan snabbt som attan för att se vad som blev fel. Det här innebär inte att jag behöver råplugga, jag vet ju att jag kan. Tentaångest och lite självgodhet satte stopp för mig.
Nästa gång ska jag inte vara så slapp dagen innan, trodde ju denna gång att jag skulle klara mig med råge och läste därför ingenting på fredagen. Och jag ska INTE plugga på tentadagen!

För att snacka om någonting roligare så har dagen tillbringats på sjukhuset med att öva injektioner, intramuskulära och subcutana. Kul var det! Inte lika svårt som att lägga pvk, vilket kräver en viss teknik och att man kan hålla reda på en hel del runt omkring.

Och; kanske, kanske kommer jag få gå ett par dagar på en intensivvårdsavdelning tack vare goda kontakter. Hoppas!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela