Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

På sjukhuset och övar

Publicerad 2011-02-26 10:41:40 i Sjuksköterska,

Hela torsdagen och fredagen har gått åt till att intensivträna blodprovstagning, intramuskulära & subkutana injektioner samt pvk. Riktigt kul har det varit! Övade med en klasskompis, och tillsammans hjälpte vi och förhörde varandra på teori och praktiska moment. Till en början var förvirringen total innan vi lyckades hålla reda på luerlockpropp, stasbandet och allt vad det heter, men vid dagens slut gick allt i ett. Choff, choff, choff och vi kände oss som riktga proffs (ursäkta mitt skryt, men självkänslan åker i höjden när man klarar något som till en början ter sig så förvirrande). Nästan så att jag ser fram emot måndag när vi ska examineras, tycker det här är så kul!


 PVK, perifer venkateter

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela