Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Tentaplugg

Publicerad 2011-02-10 10:26:57 i Plugg,

Läkemedelsräkningen fortsätter, och det går bra måste jag säga. De gånger det blivit fel har jag inte förstått frågan eller slarvat med decimalerna (aja baja!). Idag kommer jag gå igenom alla formler och uppgifter en gång till, sen får det räcka. Hinner jag idag ska jag försöka läsa lite på antingen:

* Pbl-uppgiften (klar senast 16/2)
* Farmakologin (stort avsnitt om hjärta-kärl, mag-tarm, astma-KOL + grundläggande farmakologi och administrationstyper. Tenta mitten på mars)
* Eller det praktiska avsnittet om pvk och venprovtagning (examineras 28/2).

För dagen har jag satt en deadline till kl 18. Då väntar ett body pump-pass!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela