Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Ortopeden

Publicerad 2011-03-24 10:24:46 i Allmänt,

Host och snörvel. Prosit! Usch vad risig jag känner mig idag. Slemhostan kör med mig och huvudvärken dunkar med all sin kraft. Känner inte alls för att ha pbl idag, men jag vill inte heller ha en extrauppgift om jag väljer att stanna hemma... 

Igår satt vi med sexologi-uppgiften till 18-tiden, och vi blev faktiskt klara. Bra jobbat med tanke på att vi kom igång först vid 13-14-tiden. Vi har också fått reda på var vi ska göra praktik i april/maj. Ena halvan av klassen gör medicin, andra halvan gör kirurgi. Jag fick kirurgi, tjohoo! Precis vad jag ville ha. Men det spelar ingen roll egentligen, i höst byter vi så då kommer jag vara på medicin. I alla fall, avdelningen jag ska vara på är en akut kirurgisk ortopedisk avdelning, patienter som vårdas där har ofta benbrott som ska opereras. Förhoppningsvis får jag vara med under en operation :)

En fråga till er som läser: någonting jag skriver för mycket om? För lite? Något ni vill veta mer om?

Hoppas ni får en trevlig dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela