Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Kungligt bröllop och fler pvk:er

Publicerad 2011-05-01 18:08:54 i Allmänt,

Då var det kungliga bröllopet mellan Kate och William över. Måste säga att jag tycker Victorias och Daniels bröllops slog dem med hästlängder, både vad gäller klänning, fest och stämning ;)
Vad gäller Kates klänning tycker jag den var helt ok. Vissa detaljer hade den som jag inte skulle valt, men såklart ändå ett mästerverk av designen Sarah Burton.



Jag har på senare tid mer och mer uppskattat spets, och har skaffat mig en favorit i Marie Cavalliers brudklänning som hon hade när hon gifte sig med Prins Joachim av Danmark:

Rätt så lik Kates klänning, men med de där annorlunda detaljerna jag menar.

Sedan jag skrev sist har jag gått några pass till på praktiken. Har skrivit min första epikris (sammanfattning av problem/behov/åtgärder under vårdtiden), satt fler pvk, blodtransfusioner, antibiotikadropp, assisterat herr Doktor vid omläggning av op-sår och blandat morfin. Imorgon har jag halvtidsbedömning, så ikväll måste jag förbereda mig inför det. Vi har ett formulär att gå efter, där man på en linje ska sätta kryss som ska överensstämma med ev. (o)uppfyllda mål.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela