Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Sista veckan

Publicerad 2011-05-17 10:48:57 i Allmänt,

Ja, då har det snart gått fem veckor på praktiken, vilket innebär att fredag är min sista dag på avdelningen. Har varit väldigt lärorikt, spännande och upplyftande men nu ser jag fram emot sommarlovet som snart är här. Igår hade jag slutbedömning (gick helt ok), en av fem examinationer innan nästa kurs i psykiatri börjar den 30:e. Tills dess händer följande:
- Torsdag 19/5. Lämna in hemtenta patientfall.
- Måndag 23/5. Examination i cvk, svp, blodtransfusion och steril såromläggning (lottning, får en av dessa)
- Onsdag 25/5. Seminarium "Internationalisering på hemmaplan".
- Fredag 27/5. Seminarium "Medicinsk vetenskap och vårdvetenskap", diskussion kring hemtentan.

Fullt ös! Nu kör vi :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela