Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Sluttampen

Publicerad 2011-05-22 10:43:48 i Plugg,

I fredags var sista praktikdagen, tråkigt att lämna den trevliga personalen men också skönt att gå vidare. Veckan som kommer nu har jag tre examinationer:
- Måndag. Praktiskt prov i omläggning av cvk, infusion/injektion i svp, steril såromläggning av op-sår samt genomförande av blodtransfusion. Är först ut kl 8 på morgonen!

- Onsdag. Seminarium om mångfald och etnicitet i vården. Sker vid slutet av varje praktik. Sist var det dessvärre inte särskilt upphetsande, hoppas det blir mer debatt denna gång.

- Fredag. Seminarium där jag ska berätta om innehållet i min hemtena + luska fram en vetenskaplig artikel som berör mitt ämne. Har hittills varit stört omöjligt...

Veckan efter börjar psykiatrikursen som håller på i 12 dagar, med fyra lediga dagar resten är fullpackade av föreläsningar. Hörde av en kursare som går om T3 att det var mycket att läsa. Snart, snart lov!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela