Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Lyckostund

Publicerad 2010-08-19 16:20:56 i Allmänt,

Jag är trött, fet-trött om jag får uttrycka mig så. Jag anar att det beror på att jag har jobbat de senaste dagarna, att gå upp runt kl 6 hör inte till mina vanor.

Tröttheten vändes däremot till lycka när en kund var så nöjd med hur jag hade städat och hjälpt henne att duscha. "Du är så duktig! Här får du en tjuga av mig, så kan du gå och köpa dig en glass." Jag avböjde, vi får inte ta emot gåvor eller pengar av våra kunder. Men jag behövde ändå ingen glass, hennes uppskattning var tillräckligt för att få mig att sträcka på ryggen och småle lite i smyg.

Nu ska tröttheten vändas till något annat. Jag tänkte mig en promenad. mp3:n är laddad och solen skiner, så det finns ingen ursäkt. Hej hå!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela