Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Mosquito

Publicerad 2010-08-24 20:29:28 i Allmänt,

Just nu sitter jag här och väntar på att sluta svettas. Har precis sprungit en runda på 4 km runt en äng som finns här i närheten och, som sagt, svetten rinner och facet är rött likt en övermogen tomat (intressant, någon som har svaret på varför detta händer? Att ansiktet är knallrött menar jag, medan resten av kroppen är lika blek). Nåväl, stolt måste jag ändå säga att jag är, min kondis är absolut ingenting att skryta med.

Något jag kom att tänka på när jag var ute, är alla dessa mygg. Var kommer de ifrån? På bara ett par dagar har de stuckit mig ca åtta gånger, och kors i taket så de kliar! Hmm... säkerligen har vår svenska mygga slagit sig ihop med ett gäng indonesiska, och bestämt sig för att terrorisera svensken som försöker njuta av de sista sommardagarna. Eller inte. Vem vet?

Imorgon är det upp i ottan som gäller. Eller ottan vet jag inte, men för mig är det i alla fall tidigt. För ovanlighetens skull börjar vi 8 istället för 8.30, vilket innebär att jag måste ta bussen 06.52. Med andra ord, alarmet ställs på 05.45. Hua, det borde vara förbjudet att gå upp innan klockan sex!
Dagen i sin helhet kommer innebära en föreläsning i sjukvårdsrätt, därefter paus på tre timmar (åka hem ingen idé, det blir till att vara duktig student och plugga) följt av PBL. Dagen är slut vid 15-tiden, men då ska jag vidare till jobbet för ett möte. Efter det, till Vila-butiken för att kolla klänningar. Jag har en lång dag framför mig, därför ska jag nu hoppa in i duschen sen är det sussa som gäller. Sov sött!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela