Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Taggad... snart. Typ.

Publicerad 2010-08-09 18:53:37 i Plugg,

Idag är det 14 dagar kvar tills skolan börjar igen. 14 dagar! Och om en vecka är det omtenta i anatomi.
Aldrig har jag nog haft sådan ångest inför ett prov. Jag går runt och är smågrinig, lättirriterad, deppig, ja humöret har varit i botten. Lösningen stavas p-l-u-g-g. Men jag vill inte. Jag vill verkligen inte, och då är det ingen idé. Att plugga är tråkigt (nej, jag är inget vidare föredöme just nu), det spelar ingen roll om det handlar om hjärtats arbetsfas eller sokrates princip - boring.

Imorn är jag ledig, därefter jobb två dagar och sen ledig ytterliggare tre dagar. Den 15:e fyller jag år och jag har ingen lust att sitta med näsan i böckerna då, vilket betyder att antalet plugg-dagar är tre.


Åååååhhhhh!


Jag SKA läsa. Med början imorn.


Typ.


Kära läsare, ge mig en fet kick så att jag får ändan ur vagnen!

Kommentarer

Postat av: Dr Never

Publicerad 2010-08-10 20:54:51

Jag förstår verkligen vad du menar... du kanske kan testa att sitta på tider då du brukar göra något annat tråkigt istället?

Och jag gillar verkligen Subotta's atlas - jättebra för anatomi!

Postat av: Syrrastudenten

Publicerad 2010-08-11 15:33:42

Tack för tipset :) lyckades komma igång igår, äntligen, så panikkänslorna har lagt sig. Att det kan vara så svårt! :P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela