Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Tåkirurgen, here I come

Publicerad 2010-08-17 11:43:37 i Hälsa,

Tisdag och dags för födelsemärkena att ta sitt pick och pack. Hua, jag har fortfarande inte fattat hur dem ska lyckas få bort dem utan att kapa halva tårna. Märkena sitter inte undertill, utan på sidan, intill nagelkanten. När födelsemärken ska tas bort, vill man gärna ta bort lite extra hud vilket gör mitt fall lite komplicerat. Jag tröstar mig själv med att kirurgen är en ortopedisk sådan, så han löser det väl på något sätt.

Innan dess ska jag också hämta böckerna till den första delkursen som börjar på måndag; "Sjuksköterskans profession, vårdvetenskaplig teoribildning och omvårdnad". Jag var på biblioteket igår och hämtade ut två andra; en feting som är på engelska (valda delar, vi slipper läsa hela) och en tunnare på svenska. Började läsa på den svenska som handlar om estetik och omvårdnad, med andra ord att t.ex. färger, variation och konst är viktigt för en människas återhämtning och livskvalité.

Nu väntar lite pyssel innan det är dags att sätta sig i bilen. Ses!

Update: Mina tår är fortfarande hela. Jag kom dit och det visade sig att kirurgen endast skulle titta på fläckarna och göra en bedömning, trots att jag har fått information om att operation var inbokad. Dessutom var det ju hudläkaren som skickade remiss till honom efter att HON hade gjort en bedömning att fläckarna skulle bort. Zuuuuck....

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela