Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

VC 2

Publicerad 2010-06-28 17:51:39 i Hälsa,

Besöket på vårdcentralen gick hyffsat smärtfritt. Läkaren verkade till en början något stressad, tjoff tjoff så satt jag plötsligt på lab för provtagning. Vid återbesöket meddelade hon att CRP var normalt, vita bolodkroppar får jag veta om ett par dagar. Hjärta och lungor, allt normalt. Jaha. Kände mig som en galen hypokondriker som tycker att det är bland det roligaste som finns att ta upp hennes mycket tajta tid. Men när jag nämnde att hypotyreos finns i släkten och att min aptit har dalat under våren, ville hon ha uppföljning om en vecka då jag också ska lämna urinprov.

Avslutar med ett roligt citat ang. midsommar. En liten pojke tittar upp på midsommarstången och säger: "Det var den fulaste jävla julgran jag sett."


Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela