Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Fyra blev tre blev två

Publicerad 2010-11-15 19:30:01 i Allmänt,

Så, nu har jag varit hos frissan och fixat frillan. Utväxten färgades över med en mörkbrun färg, och nya ljusa slingor blev det. Men när allt var klart märkte jag att jag fortfarande hade tre färger i håret - slingor, mörkbrun färg och så utväxten som typ var röd. Så det blev till att göra en bottenfärg, och nu är jag nöjd och glad. Blev också klippt, bort med alla slitna toppar - hit med volym!

Morgonen spenderades i skolan med ett seminarium om "Internationalitet på hemmaplan", dvs. kulturmöten i vården. Olika frågeställningar togs upp och diskuterades, t.ex. hur missförstånd (som lätt sker ibland) kan undvikas och hur man bär sig åt när en boende diskriminerar en kollega.

Nu har jag fått i mig lite kvällsmat, så ska ta och läsa hemtentorna från mina klasskompisar i handledargruppen (omvårdnadsprocessen). På torsdag har vi seminarium då vi ska opponera på varandras arbeten. Kul läsning, men småläskigt seminarium.

Ha en trevlig kväll!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela