Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Ledig men ändå inte

Publicerad 2010-09-12 14:27:58 i Plugg,

Har jobbat de tre senaste dagarna, inklusive idag, och började 7 samtliga dagar vilket gör att jag för tillfället känner mig ganska trött. Det var meningen att jag skulle plugga nu när jag har kommit hem, men istället blev det slösurf på datorn.

Veckan som kommer ser ut så här:

Måndag: ledig.
Tisdag: ledig.
Onsdag: pbl-träff på förmiddan. Uppgiften tills dess består i att beskriva vad som karaktäriserar god vård(miljö).
Torsdag: examination i ämnet Vårdprocessen. Vi har fått en fallbeskrivning med tillhörande frågor. Uppgiften går ut på att skapa en omvårdnadsplan för en påhittad patient. Vilka behov, problem, hälsohiner och hälsoresurser har patienten? Vilka mål och omvårdsnadsåtgärder kan man föreslå och när kan man utvärdera? Kräver viss föreberedelse men examinationen genomförs i grupp och lämnas in vid slutet av dagen.
Fredag: ledig.

Ledig är väl egentligen inte rätt uttryckt, "självstudier" är ett bättre ordval. Och det är jag tacksam för, 50 minuters restid till skolan enkel resa är skönt att slippa.

Och så får vi veta våra VFU-platser (verksamhetsförlagd utbildning)! Om ett par veckor drar vi ut på praktik i äldreomsorgen, det ska bli spännande!

Nu kan jag inte sitta här längre. Ska bestämma mig för en powernap eller ta itu med grupptentan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela