Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

HP

Publicerad 2010-09-15 15:02:15 i Plugg,

Idag på vägen hem från plugget kom jag på att det är sista anmälningsdag till högskoleprovet. Så har nu anmält mig på hemsidan, och ska betala via Internetbank. Stopp. Nordea verkar ha problem, det går otroligt segt. Eller inte alls rättare sagt. Typiskt, betalningen måste, måste in idag och så strejkar banken. Snaark.
Ska ta och ringa till deras kundservice, så får de hjälpa mig.

Högskoleprovet kommer troligtvis bli min väg in till läkarprogrammet, därav anledningen till att jag skriver det. Jag trivs väldigt bra med sjuksköterskeutbildningen och det kommande yrket i sig, men min dröm har alltid varit att bli läkare. Ge dropp, ta blodprov eller ge annan form av omvårdnad verkar kul, och jag gillar att jag som sjuksköterska kommer ha ett patientnära arbete vilket man som läkare kanske inte får lika mycket av. Men som läkare får man däremot än mer undersöka konstiga symtom och tecken, göra utredningar och bedriva ett "grävarbete" för att hitta orsaken till personens besvär. En typ av utmaning som jag dras till.
Men men, jag får se vad framtiden har framför sig. Jag tror på att det som sker, sker av en anledning. Är det meningen att jag ska bli sjuksköterska eller läkare, så blir jag det.  

I övrigt har jag bara varit en kort vända till skolan idag, vi hade vår sista pbl-träff. Denna kurs tar snart slut, och därefter följer praktiken. Först i november kommer nästa pbl.
Resten av dagen ska tillbringas framför datorn. Jag har ett antal artiklar att läsa igenom, tre stycken ska väljas ut och skrivas om i hemtentan. Tjingeling!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela