Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

De kom, de såg och de segrade!

Publicerad 2011-02-28 16:16:10 i Plugg,

Provet gick som en dans! Det var jag och två tjejer till som hade tid kl 11-12, och vi lottade om vem som fick ge injektioner, sätta pvk och ta venprov. Blev så glad när jag såg att jag fick lappen med pvk, tycker den är roligast och lättast.
Provet varade i ca 40 minuter, med teorigenomgång först och sedan det praktiska genomförandet. Nervös? Nja. Snarare spänd som en filbunke, måste lära mig att slappna av!

Nu ska jag repetera läkemedelsräkningen, som jag har omtenta på om två veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela