Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Ett taggat fågelbo

Publicerad 2011-02-12 11:03:59 i Allmänt,

Startar dagen med obligatoriskt gnäll:
Gårdagens påminnelse om att vi fortfarande befinner oss i februari, och inte april som jag så önskar, slog till med full kraft. Tågresan in till stan tog 40 minuter mot vanligtvis 15, och vid framkomst till skolan (tack och lov endast en kvart sen) var hårfrisyren misstänkt likt ett fågelbo (trots mössa + luva). Hemresan gjorde mig desto mer irriterad, lämnade skolan vid halv två - hemma halv fyra. Tröstar mig med att klasskompisens morgonresa tog tre timmar, stackarn missade nästan hela förmiddagen.
Fick även rapport från jobbet (hemtjänsten) som hade oturen att fastna med bilen i ett backigt, oplogat område. Till råga på allt stog bilen mitt i vägen och hindrade andra bilar från att komma fram.

Om ett par timmar befinner jag mig i skolan igen för att skriva tentan i läkemedelsräkning. Förkylningen är ett faktum, om än inte i sin fullaste kraft. Men nysningar stup i kvarten och en evig snuva är inte att föredra när man ska sitta i en stor sal tillsammans med 40 andra själar som försöker koncentrera sig.

Hoppas ni får en trevlig lördag, ikväll är det Melodifestival!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela