Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Slarv eller okunskap?

Publicerad 2011-05-26 12:28:41 i Tankar & känslor,

Aargh! Igår hämtade jag ut tentan i klinisk medicin som vi skrev i april. Jag visste att jag hade blivit godkänd, men man vill ju alltid titta på hur lärarna har rättat. Till min förvåning hade jag med bara 1 poängs marginal klarat mig från underkänt! Lyckan över att vara på rätt sida om godkänt-gränsen förbyttes till irritation över lärarnas (flera lärare som rättade p.g.a. den stora spridningen av kunskapskrav i tentan) slarv, eller kanske man ska kalla det okunskap? Jag har räknat ihop att jag förtjänar 7 poäng mer än vad jag har fått, vilket placerar mig väl över godkänt-gränsen. Jag överklagar inte för att reta gallfeber på den ansvarige, utan för att rätt faktiskt ska vara rätt. Har jag förtjänat x antal poäng så ska jag ha dem. Tänk om jag hade gjort fel på en uppgift till, och därmed blivit underkänd trots att jag med mina 7 poäng extra egentligen var godkänd? Hade inneburit många onödiga tårar. Imorgon lämnas en kopia av tentan till ansvarig lärare som ska titta på saken. Återkommer med det nya resultatet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela