Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

ASIH

Publicerad 2012-02-07 14:21:43 i Sjuksköterska,

Terminens första praktikperiod var över lika snabbt som den började. Om första veckan mest bestod av att lära mig rutiner och hitta min roll som sjuksköterska, var andra veckan långt mycket bättre. Kunskapen om rörelserestriktioner vid bakre snitt och hur en trimalleolär fraktur ser ut hade satt sig hyfsat, och jag kunde för första gången känna mig som en sjuksköterska. På riktigt (okej, nästan). Handledarna vågade låta oss vara självständiga, och fungerade mest som medicinkontrollanter och ev ifyllare vid rapporterna. Så skönt!

Den här veckan har jag börjat praktiken på en palliativ vårdavdelning, dvs. vård i livet slutskede, som också bedriver ASIH, avancerad sjukvård i hemmet. Jag har ännu inte gått mitt första pass, men so far känns det som att det nog blir ganska bra. Chefsjuksköterskan sken som en sol och verkade tycka det är himlans roligt med studenter på avdelningen. Ser fram emot de kommande veckorna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela