Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Snörvel, snörvel

Publicerad 2012-02-13 18:51:01 i Plugg,

Tentan gick bra. Trodde jag, ja. Av de 8 uppgifterna gick 7 strålande galant, nemas problemas. Men så är där en liten jäkel som ska luras, och ställer mig för ett ögonblick på kant då jag funderar över om informationen som ges är överflödig eller nödvändig. Bestämde mig för det förstnämnda, vilket jag inser nu var ett misstag. Är därför beredd på besked "U" när resultatet meddelas om ett par veckor. Omtenta mina vänner om en månad, med andra ord.

Veckan har börjat med sängläge och paracetamol, har drabbats av den sedvanliga Förkylningen (är för övrigt förundrad över mängden snor människan kan producera). Ett hyffsat störande moment eftersom mina dagar på praktiken inte är så där värst överflödiga. Redan om 1 1/2 vecka har jag min bedömning, vilket ger mig så smått känslan av stress eftersom mycket ska hinnas med tills dess (dvs. med avseende på måluppfyllelse). Jag tröstar mig själv med att jag åtminstone har hunnit beta av delar av den obligatoriska hemtentan som ska in om cirkus tre veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela