Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Slitermigihåretvillintemer

Publicerad 2012-06-01 17:43:38 i Tankar & känslor,

Just nu vill jag bara lämna allt och dra till en öde ö mitt ute i ingenting. Folkhälsovetenskapen är sisådär, inte svår men inte direkt jätteattraherande. Fakta om att si och så många avlider av denguefeber i Afrika, att globalisering innebär blaha och att WHO jobbar med att vägleda lösningar inom hälsorelaterade problem i världen. Ingen mastodont-inläsning, men inte långt därifrån.
Medan studenterna anfaller och sprutar öl och sjunger Euphoria, kryper rastlösheten i mig likt en massiv myrinvasion. Villintevillintevillinte läsa om ohälsotal och hållbar utveckling. Orkarinteorkarinteorkarinte trycka in text som om en månad har förvandlats till en suddig dimma.

Om drygt en vecka börjar ett nytt spännande jobb. Ta mig dit, nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela