Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Slarver

Publicerad 2012-05-03 13:58:20 i Tankar & känslor,

Halvvägs in i vfu på psyk: Samtal, upprätta omvårdnadsplan, försöka vara självständig i min sjuksköterskeroll, medicinutdelning, provligga i bältessäng, ge depotinjektioner, skriva på hemtentan, handledning på skolan, försöka vara självständig i min sjuksköterskeroll, vara med på ECT-behandling, försöka vara självständig i min sjuksköterskeroll, utmanas, leta efter ansvarig läkare, följa med mobila teamet (som levererar mediciner till patienten och hämtar patienter som behöver vård på avdelningen), handledning på skolan igen, lyssna på förhandlingar med länsrätten, skriva mer på hemtentan, rapport pass-skifte... och försöka vara självständig i min sjuksköterskeroll.

Har däremellan lyckats dubbelboka mig mellan jobb och fritid x 2 och slarvat bort kalender samt lånebok.

Kommentarer

Postat av: ordsallad

Publicerad 2012-08-21 20:24:54

Hoppas självständigheten gick bra, på psyk tycker jag det allra bästa är smarta självständiga sköterskor som gör bra bedömningar själva, det gör verkligen vården mycket bättre (och är jättekul att arbeta med som läkare)! Hoppas förresten att du hann med lite fika emellanåt också! :)

Postat av: Syrrastudenten

Publicerad 2012-08-22 17:48:48

Tack :) jo det gick bra, känslan av att inte vara någons svans är ganska skön.
Fika? Tror du jag skulle prioritera bort fika?! Herregud män'ska...

;)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela