Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Gambler

Publicerad 2012-10-30 15:33:20 i Allmänt,

Tacka ja till ett säkert kort med framtiden tryggad, eller avvakta, invänta det där andra erbjudandet och riskera att stå utan det du kanske egentligen vill ha? Jag chansar aldrig. Vid vadslagningar lägger jag max en tia och hoppas på tur. Vid val av glass väljer jag Magnum Mandel därför att jag vet att den är god. Jag chansar aldrig. Förrän idag. Två veckor framöver kommer jag befinna mig i ett svart hål där jag inte vet var utgången finns, fallandes fritt. Kanske landar jag mjukt. Eller så blir det en riktigt hård smäll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela