Sjuksköterskestudent

- vägen till sjuksyrra och allt som hör till

Däckad

Publicerad 2012-09-05 12:01:29 i Hälsa,

Status: lika pissigt som gårdagen. Med andra ord svullna nässlemhinnor samt bihålor, huvudvärk, sandpapper i halsen samt snorande som liknar något i stil med syndafloden. Även kallat rhinovirus eller i allmänt tal förkylning.

Problem: Stora svårigheter att skriva c-uppsats, då allt annat ter sig väldigt mycket enklare. Vända blicken rakt fram til exempel.

Mål: FRISK!!!!

Åtgärd: vitlöksklyfta 2 x 2. Intag av c-vitaminbrus. Inbillning att engelska tidskriftsartiklar är lika spännande som facebook.

Kommentarer

Postat av: ordsallad

Publicerad 2012-09-14 21:49:04

Alltså kan du inte skriva "pissigt" i ett status i journalen någon gång?
SNÄLLA? :)

Svar: Hehe. Måste erkänna att det känns extremt lockande, men är tveksam till huruvida professionellt det skulle se ut. Monterar du upp dolda kameror på datorerna så att jag åtminstone får belöning för mödan i form av ett skönt garv?
Syrrastudenten

Postat av: ordsallad

Publicerad 2012-09-17 19:56:06

Alltså nu vet jag ju inte om vi håller till på samma sjukhus, men nog hade det varit värt att sätta upp en webcam för att få se det! :)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Syrrastudenten

Hej! Är sjuksköterskestudent någonstans i Sverige. Här på bloggen kommer du att få följa mig på min väg mot sjuksköterskeyrket, och en del annat som hör till här i livet. För att värna om patientsäkerheten och sekretess, kommer en del inlägg att vara mer fiction än andra. Skriv gärna en kommentar om du känner för det. Välkommen!

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela